Absurd drogowy na wyremontowanym moście w Ostrołęce

48 wyświetleń • 19 maja 2020

TV Ostrołęka
Nasi Czytelnicy zwrócili uwagę na kolejny absurd drogowy w Ostrołęce. Wykluczające się wzajemnie oznakowanie wprowadza w błąd kierowców, którzy nie do końca mogą być pewni, czego się spodziewać za znakiem.

DK-61, ulica Mostowa i wjazd na most im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego – to tu nasi Czytelnicy znaleźli oznakowanie wprowadzające kierowców w błąd. Mowa tu o znaku D-3 (droga jednokierunkowa), który ustawiony jest przed wjazdem na most. Znak ten informuje kierowców, że wjeżdżamy na odcinek jezdni, na którym ruch odbywa się wyłącznie w jedną stronę i z przeciwnego kierunku nic nie nadjedzie, ponieważ po drugiej stronie są znaki informujące o zakazie wjazdu (znak B-2).


Tymczasem ruch na tym odcinku odbywa się w obie strony zaś po drugiej stronie mostu próżno szukać znaku o zakazie wjazdu.

Co więcej – kilkadziesiąt metrów przed znakiem D-3 przy wjeździe na most ustawiony jest znak A-20 (odcinek jezdni o ruchu dwukierunkowym), natomiast już za znakiem D-3, na jezdni są oznakowania poziome – linia P-4, tzw podwójna ciągła, rozdziela pasy ruchu o kierunkach przeciwnych i oznacza zakaz przejeżdżania przez tę linię i najeżdżania na nią i kilkadziesiąt metrów dalej linia ostrzegawcza P-6, w której kreski są dłuższe od przerw, rozdziela pasy ruchu i uprzedza o zbliżaniu się do linii, przez którą przejeżdżanie jest zabronione, lub do miejsca niebezpiecznego.

Skąd takie oznakowanie? Pytania w tej sprawie skierowaliśmy do biura prasowego Urzędu Miasta w Ostrołęce. Odpowiedź opublikujemy niezwłocznie po jej otrzymaniu. A póki co – zachowajcie ostrożność.

AKTUALIZACJA:

W trakcie odbioru zwrócono wykonawcy uwagę na pozostawione znaki znajdujące się na podjeździe na most od strony Łomży (w tym tarczy D-3, które były wykorzystywane w czasie tymczasowej organizacji w trakcie wykonywania prac budowlanych). Wykonawca miał usunąć te znaki, jednak znak D-3 został przeoczony i nie został zdemontowany. Ostatecznie tarcza D-3 została zdemontowana dzisiaj (tj. 19.05.2020 r.).

- informuje biuro prasowe UM w Ostrołęce.